“Cel mai mult îmi place la acest oraş că aici am iubit”

– Îmi pare tare rău că ţi-ai tăiat părul, şi-mi pare şi mai rău că nu mai semeni cu tine, cea de dinainte, ci cu un băieţel de liceu, care se fofilează pe după colţurile pereţilor, ca să nu cadă pradă răutăţii colective.
Înţeleg, aprob, dar nu prea îmi mai pasă. O fi timpul şi pentru asta, să mă întineresc cu şapte ani şi să bat străzile, cu o bască de vreme şi de coafură rea pe cap, fără detalii tehnice precum Smartphone, reţele sociale sau cărţi de vizită la purtător, ci doar cu mintea dezvălurită, depănând sensuri.

Când oamenii îţi spun că arăţi mai tânăr e bine, totuşi, să-i crezi. Chiar dacă numai tu ştii că ai îmbătrânit opt ani pe dinăuntru şi te mai temi doar de umbra ta crudă, în lumina de dimineaţă, pe care n-o poţi stăpâni.

– Ce îţi place cel mai mult la oraşul ăsta?

Mă fixează cu privirea şi nu-i pot răspunde imediat, pentru că trebuie să sorb aerul amestecat cu fum de ţigară şi să întreb, la rândul meu, puzderia de stele invizibile de peste tot cuprinsul, ce mă atrage spre locul ăsta.

Leave a Reply

