La pomul lăudat să nu te uiți cu inima frântă

Despre plante, am citit demult ca, atunci cand le smulgi, trupul lor imbibat de seve scoate tipete sfasietoare, ce nu pot fi citite decat cartografic.

Despre oameni, am citit de curand ca, atunci cand se despart, durerea este atat de insuportabila pentru ca sinapsele formate pe de-a intregul indragostirii, trairii si descompunerii relatiei se rup.

Spre deosebire de plante, oamenii nu si-au invins primitivismul de a tipa, a rage, a se tavali pe podele si a-si sugruma consortii. Ei zbiara din toti rarunchii, plang cu inflacarare si jelesc fiecare clipa a actului incheiat. Cand reusesc sa duca supliciul si sa-l inchida adanc in sine, purtandu-l cu discretie, incep sa-si simta inima, pompand ca o valva uriasa, durerea prin toate arterele, paralizand umeri, degete si maxilare. Trupul imbibat astfel de agonii emite tipete sfasietoare, ce pot fi citite cardiografic, sub forma atacurilor de cord.

***

Astazi, ninsoarea a culcat la pamant un brad de doisprezece metri din gradina mea. M-a induiosat acel trunchi agonic, pravalit peste pamantul inca reavan, acoperindu-se incet de zapada, intr-un fel ce mi-amintea de tarana ce se azvarle peste sicriu in filmele americane. Sotia lui a ramas teapana, alaturi, cu crengile albe si grele. Vantul o smucea din toate partile, iar ea nu se impotrivea vertijului, nici dinauntru, nici dinafara. Mi-am imaginat ca isi plange mortul si am sperat ca pana dimineata crivatul sa ii franga picioarele, pentru ca nu ii doresc un veac de singuratate.

T shirt from Kling

Revised fragment from Deviații de Stereo, 2010

2 comments

  1. DaS Sasha

    mereu cand citesc, sub epiderma incepand de la picioarele pana in colturile ochilor, incepe sa curga seva gandurilor tale incununata la final de mici boabe de lacrimi.

Leave a Reply

