Roata care învârte dragostea lumii s-a sucit spre moarte

Am obosit, am obosit, am obosit atât de tare. Mi-au tremurat genunchii azi pe niște scări prost luminate și am sperat, puțin, printre dinți, să mă prăbușesc, să-mi amintesc măcar un detaliu din scena fructuoasă a împiedicatului pe asfalt în copilarie. Toată povestea cu sângele proaspăt, cu ciorapul alb școlăresc rupt, cu lacrimile curse până în colțurile gurii, are ceva hulpav și dezbărat, ca o tartă cu fragi în care îți vine să îți înfigi tot maxilarul și să ți se năclăiască bărbia de zeama aia roșie plină de gelatină.

Emoțiile au devenit grele. Pasul cu lumea a devenit greu și el. Eroii mei de pe hârtie au devenit grei. Ce să mai scrii, la o adică, când muzele tale au devenit o masă de carne neconsumabilă trupește și afectiv, târșâită prin semiîntuneric, îmibată de alcool și afumată strașnic, ca șunca înainte de Crăciun? Evit să-mi duc lamentația până spre relații, concubinaje, forme de angajament sau sentimente mediocre precum îndrăgostitul, pentru că presimt că-mi vor sări în cap nălucile blazate de care mă ciocnesc în fiecare noapte albă pierdută în oraș, și-mi va zâmbi moralizator Evgheni de pe raftul cinci și mă va forța să citesc cu cinism acel cuvânt despre care am scris o carte și-acum noua fire a lucrurilor și-a lumii mi se întoarce împotrivă.

NOI. Nothing in the inside, n’ont pas intimité, numai orbul inimii, ni s-a prezis că vom sfârși departe de sentimente.

Lumea în care ne învârtim ca muștele bete a devenit atât de complicată. Uneori, tot ce vreau să fac sâmbătă seara e să schimb Controlul, acele cele mai proaste cocktailuri din lume și ghetele Sam Edelman pe confortul de a dansa în chiloți cu un băiat și cu o sticlă de vin în apartamentul meu.

Photos Cătălin Olteanu, cat included
Bodysuit from H&M

NOI is a novel by Evgheni Zamiatin

One comment

Leave a Reply

