“O să scriu despre zăpadă și copilărie și amintiri nealterate

din sezonul ăsta pe care, pentru că acum îl cam detest, am senzația că am îmbătrânit. Deci poți să mă duci mâine oriunde sunt nămeți mari și copaci înalți și cade zăpada de sus de pe crengi. I think it will look good with the text.”

Mă uit la fotografia asta și mă încearcă o stângăcie stranie. Ca atunci când cineva ți-a întins toate regretele pe o fâșie plană fără să te cunoască, și tălpile îți înaintează pe ea, fără să-ți poarte și greutatea celor 23 de grame mai departe. Ți-a ghicit, fără să vrea, toată memoria unei vârste de care erai aproape convins că ai uitat. Îți amintește de copilăria fragedă. De poze din albumul de la 1940 al bunicilor. Scurmă și împrăștie pe alb toate regretele din tine, pentru că îți amintește și că au existat oameni pe care i-ai iubit și pe care ai fi putut să-i iubești, și oameni pe care i-ai putea lua de-a dreapta sufletului tău, care umblă liberi pe acest pământ , dar cu care nu te-ai întâlnit niciodată pe aceeași hartă.

Când mă uit la negrul pe alb, inima mi se strânge cât un purice, ca unei bătrâne cu Alzheimer năpădită de invidie deasupra albumului din adolescența unei fete prea frumoase ca să fi putut fi ea, într-o viață în care mai circulau trăsurile.

Ar fi putut să fie 1927, Principesa Ileana la 17 ani, cu gleznele scufundate în zăpadă sau o fată de 25, în 2012, asta contează mai puțin decât detalii lumești precum mersul trenurilor, intersecțiile aglomerate de dimineață sau temperatura ideală a cafelei. Ideea e că, acolo pe câmpia întinsă, în ianuarie, ai oprit  și ai răsucit timpul, așa cum te rugasem, și partea bună e că nici nu e timpul meu.


Photo Claudiu Popescu

Leave a Reply

