Eu sunt mic, tu fă-mă mare, eu sunt slab, tu fă-mă leu

Am fost odată o fată cu obrajii traşi, clătinându-se mecanic odată cu zguduitul tramvaiului, cu un buchet de flori de câmp ce miroseau urât într-o mână şi cu ochelarii ascunzându-i faţa. Căldură, oboseală, foame şi moarte, le ghiceai din tâmplele tremurânde. “Vino şi stai jos”. Am oftat adânc, m-am aşezat, am strâns florile pe genunchi şi mi-am înghiţit lacrimile. Pasagerii se uitau şi plecau mai departe.  “Iar nu ţi-ai dorit ce trebuia”. Am pus florile într-un pahar de plastic şi viaţa a mers mai departe.

Am decis odată că oamenii n-ar trebui să-şi caute jumătatea, ci întregul. N-ar trebui să îşi zădărnicească căutările cu şablonul pachetului perfect de calităţi, noime şi plăceri, ci să îmbrăţişeze şi să înveţe din diferenţe. Poate aşa, cu un întreg alături, inima n-ar mai fi cuprinsă de electroşocuri de fiecare dată când sinapsele noastre se desprind, şi am rămâne tot întregi, ne-nevoiţi să ne părăsim jumătate din sine în celalalt, şi să trăim mai departe cu povara mistuitoare a sinelui său în noi.

Şi-am mai scris odată şi câteva rânduri în eter:

“Dragă Ioana,

[…]

Şi-am mai ales şi o scrisoare datata demult de logodnicul meu, ce n-a văzut încă lumina printului sau a tiparului. E frumoasă şi clarăa, şi-n ea vorbele nu se-nnegresc ca-n paginile mele încâlcite. Mai mult decât atât, e genul care pune în mişcare inimi de cititori.

multumesc & sper să ne vedem pe hârtie”

De atunci au trecut 400 de zile. El îmi spunea că am inimă de iepure; unii oameni mi-au spus că nu am inimă deloc. Le-am răspuns că e mai bine să ai inimă de iepure decât să n-ai nicio bătaie în torace; dar eu am ales inima de leu.

4 comments

Leave a Reply

