Secetă în luna lui marte şi ploaie în luna lui venus

Poţi să-mi urezi eventual o zi ploioasă, că nu mai suport căldura asta.

Ea se uită la mine, are ochii mari, negri, puloverul îi arată ca un pom de Crăciun vesel şi urât, foarte urât.

El se uită la mine când dansăm şi-atunci fac pe dracu în patru să îi evit privirea şi să îmi feresc talia de labele lui, pentru că mâinile nu-i şad bine decât pe aparatul de fotografiat, da, stai acasă.

El se uită la mine când trimit un sms la patru dimineaţa, De ce nu ai plecat cu băiatul ăla, dar poţi să vii la mine dacă vrei, nu pot, mă dau la o parte şi schiţez un început de greaţă de nu s-a mai văzut de la Jean Sol Partre încoace, dar el nu se lasă, Uite, stau aproape, şi-atunci alunec de lângă el înainte să înţeleg că lumea e din nou foarte ucigător de mică.

El se uită la mine, cam de trei ori pe săptămână, vinerea, sâmbăta şi uneori duminica dimineaţa, miroase a gumă de mestecat şi-a spirt, şi-a fum,  nu mă lasă să-i trec mâna prin păr, se lipeşte de urechea mea, Băiatul ăla e urât şi mai înalt decât EL, să nu mai vorbeşti cu el mai bine, zâmbesc în faţa ridicolului şi mă întorc să-mi iau paharul – de nehotărâţi să te fereşti, dar nu mă mai feresc, căci, uite, pielea mea miroase a fum şi a vin şi a turtă dulce şi n-am lăsat prea mulţi oameni să îmi atingă părul.

EL nu se uită la mine şi nici prin mine. Priveşte în viitor, ca Eminescu, când fac o poză, şi mă-ntreabă dacă acum seamănă cu un rock-star, aşa că nu-i răspund. Priveşte în telefon când îi vorbesc, priveşte în alţi ochi, în alte fotografii, dar nu în ale mele. Citeşte ce îi scriu şi îmi răspunde altceva. EL se vede pe el când se uită în oglindă, dimineaţa, la prânz şi pe stradă, în ferestre; eu mă văd tot pe el când mă uit în oglindă, în scrisori, în anotimpuri şi în mine.

Leave a Reply

