Fie ca lumina să fie destul de tare, fie ca întunericul să fie destul de lung

În somn avem cele mai stranii revelații. Eu le mai am și la duș, când mă privesc, ca în seara asta, în oglinda care se umple încet de aburi așa cum obrajii mei se umplu de mascara. Le mai avem însă și atunci când nu vrem, când mici accidente precum efracția involuntară în inboxul cuiva care te-a trădat, întreruperea curentului pe toată strada în timp ce urcăm cu liftul sau mimica oamenilor care uită să ne mai mintă la un moment dat și atunci ne dăm seama că mereu a fost ceva stricat, în cele mai mici detalii. Filmele ne învață că în locurile îndepărtate ar trebui să ne găsim pe noi, dar eu am învățat că dacă târăști deja după tine pieile altora, unghiile altora, saliva altora, nu găsești în singurătate decât cel puțin alte zeci de reprezentări grafice pentru dor, dezlânare, desfrâu.

Îmi vâjâie capul, cuvintele altora pe pielea mea mă fac să vreau să consum tot săpunul, aș înghiți spuma asta cu miros de flori și grapefruit, poate o să-mi curețe și ventriculele, poate o să mi se urce puțin și la cap și o să îmi elibereze memoria de ultimele zile, așa cum obișnuiau să facă câteva pahare de vin pe vremea când vinul nu se făcuse a doua apă.

În fața ferestrei, îmi potrivesc o rochie albă într-o sută de voaluri și volane, are ceva Shakespearian, la fel ca și locul ăsta unde oamenii își construiesc locuințele romantice cu temeliile în sus, cu sufrageriile suspendate și cu apele curgându-le sinuos prin văi ca laptele printre bulbii colorați de cereale dintr-un castron dungat.

Totul e iluminat atunci când reușești să auzi asta extrem de tare și incredibil de aproape. Dar eu nu mai aud atât de bine, ce-i al meu e pus departe și sting luminile înainte să mă dumiresc dacă o să-mi placă sau nu.

Stolen Girlfriends Club t shirt
River Island silk jacket
Blank expression, born with it

Leave a Reply

