Și pasul gândacului, vâjâitul vântului, pulberea pământului

“Am iubit, cu podul palmelor, cu dosul genunchilor și cu vârful limbii, o fată palidă cu pielea tulbure ca spuma zilelor, uneori îmi venea să o alint Chloe din motivul ăsta; ea nu se supăra ci mă privea docilă ca un vițel de lapte. Vorbea englezește cu un accent stricat și când am mers cu trenul nu își mai dezlipea nasul de geam, ca un copil.

Când mă așez seara la masă o văd mișcându-și ca prin vis mâinile subțiri de cealaltă parte a sufrageriei, cântându-mi; atunci închid ochii și-mi aprind o galeză blondă și mă străduiesc să-i reconstitui umerii și scobitura claviculei, așa cum proiectam cândva diapozitivele Cinemafilm pe un perete.

Karin

În lumina crudă a dimineții o văd în spatele meu, în oglindă, mă bărbieresc și e acolo, mă privește tern și curios, ca ultima oară când ne-am întâlnit pe un peron, are două cicatrici pe sânul stâng, pielea albă

Karin

Îi strâng pulpele între degete, îmi zâmbește, un șir de dinți trași în mătase de bumbac, apăs pe declanșator, ea râde zgomotos în mulțime, nu mai aleargă spre mine ci dinspre mine, mulțimea o înghite, doar acasă e numai a mea, eu nu sunt de salon, sunt de budoar, Sorescu are dreptate, nu sunt făcut să mă vărs ca ea într-o sală plină de clefăituri și bătăi din palme

Karin

Mi se încleiază gura și scuip, dincolo de masă sunt notițele nevesti-mii, a plecat iar, doar cu rochiile și cu cărțile; sub foaie scrie Astăzi am tăiat rochia cu dungi de zăbrele de la tine, am tăiat-o pe față și am despicat un fir al destinului, sting țigara în hârtie, miroase a Karin, miroase a Kärlek, umbrele li se amestecă, gusturile li se amesteca, am iubit, pe mulți bani, o fată pe nume K., pe multe patimi, o femeie pe nume K. Am lăsat-o pe Karin în gara în care ne-am cunoscut, în haina ei albastră, arăta ca un vițel și asta o făcea dezgustătoare.  Kärlek mi-a ars hârtiile și a plecat la maică-sa,  Kärlek m-a blestemat,  Kärlek și-a răzuit numele de pe inelar.”

[Untitled, work in progress, 2012, Bruxelles – București]

 

Leave a Reply

