Dacă nu-ţi place ce scriu, nu te păcăli că îţi place inima mea

Eu am scris, am scris dintotdeauna, si am gasit ca scrisul e singurul lucru care inobileaza mizeria, asa cum un cunoscut regizor spune in ziua de azi, am gasit ca numele unei fete pe care un el de demult a iubit-o imi va fi personaj de roman, am gasit ca de la o istorie personala sumbra si poate mundana poti tese o intreaga lume. Scrisul e bun, inutilitatea se ineaca in faşă, eu ma simt mai libera. Nu ma pot abtine sa nu prelucrez orice informatie. Pe mine daca ma inspira si un gandac, pot sa scriu despre el.

“Arta” mea isi va gasi mereu inspiratie in orice misca si exista pe acest pamant. In mine, in oameni, in animale, in suflul vantului si in prenume care ajung pana la mine, dintr-un motiv sau altul. Asa se tes toate povestile de pe lume, si tot suflul de literatura care s-a scris a fost creata in baza acestui precept. Ce ramane, la sfarsit, e puterea cuvantului, si asta o face sa fie arta. Numai cine vrea sa scormone cu josnicie, sa se angajeze in “analize” de text lipsite de alt sens decat cel literar, va gasi intelesuri bolnave in ceea ce fac. Vom fi cu totii mai fericiti cand manualele scolare si criticii liberi de prin lume vor intelege ca nu conteaza de unde s-a inspirat si ce a simtit poetul, ci ce simte omul care citeste eliberat de vanitati, orgolii sau vesnice cautari personale in opera lui Ţ.Apoi m-am gandit, oare de boala asta a oamenilor care se simt atacati cand scrii despre tine si experienta ta cu ei, poti sa scapi vreodata in traiul de zi cu zi, de dincolo de litere? Oare supararea lor nu e la fel de veridica precum a mea ca ma critica? Oare diferenta intre inspiratie si redare a unui fapt intocmai cum s-a intamplat e insesizabila pentru ei? Din nefericire, frica si neputinta de rautate ma fac sa ma indoiesc de multe ori de propriile adevaruri, in fata celor mai taiosi. Ar trebui sa le mai raspund, sa empatizez, sa regret? Sau ar trebui sa imi vad de treaba?

O sa-mi vad de treaba.

Leave a Reply

