Şi simţeam că lumea se dilată dinaintea mea cu toată încântarea ei din acea dimineaţă

Image

“La 6 am ieşit pe stradă, am cumpărat o sticlă de băutură şi mi-am pus-o în sacoşă, lângă pantofii Mia Rogalski. Vuietul oraşului la ora aceea avea o crispare înţepenită, îndulcită cumva de vântul ăla cald de început de iulie. Treceau maşini şi o prostituată înaltă cu părul vâlvoi ca scos de sub cască se plimba printre ele, pe tocuri de cel puţin 15 centimetri şi într-un combinezon tanga de plasă albă. Avea un machiaj strident şi mozolit în jurul ochilor şi am simţit nevoia să îmi pipăi pleoapele şi să şterg cu scuipat rămăşiţele de fard care mi se adunaseră sub gene.
Apa avea o sclipire luxoasă. Era vară, 1980, Coney Island, bărci cu motor opreau în apropiere de ţărm, praful de pe tălpi îmi rodea fin cutele dintre degete, am înaintat pe ciment până la bordura care despărţea faleza de dig şi am tras în piept cu încântare aerul acela în care se amestecau mirosuri de ulei, de mâl, de mucuri de ţigară stinse, de sex şi de un iz mai vechi care îmi aluneca pe gat împreună cu primele înghiţituri de whisky şi simţeam că lumea se dilată dinaintea mea cu toată încântarea ei din acea dimineaţă.”

(2012)

Photo: flickr.com/photos/stevensiegel

Leave a Reply

